tisdag 24 maj 2016

Roliga karuseller


Det var en gång en tjej som hette Filippa och hon var 9 år.
Filippa skulle få åka karusell för första gången.
Filippa och hennes mamma skulle först äta frukost.
Nej skrek Filippa jag vill åka nu
Nej skrek Filippas mamma. Du måste äta först.
Varför behöver man äta innan?
För annars får man inte åka karuseller.
Okej då. Mmmmm det var gott.

Nu sitter vi i bilen och åker. Äntligen framme jag vill leka i
Kleterstelningen.
Vill inte du åka karuseller?
Okej sa Filippa.
Jag vill åka tekoppen sa Filippa
Okej.
När vi skulle gå på frågade dom vill ni att det ska gå snabbare
och alla skrek ja ja ja jaa.
När vi gick av så var jag och mamma jätte snurriga. Nu vill jag åka
Kvasten. Då sa mamma att jag får åka den skälv. Varför undrade jag. För jag är så
yr sa mamma. Okej sa jag. Jag ska åka skälv. Vad det ska bli roligt

Mamma du följer väl med in? Ja sa mamma. Tack sa jag. Efter en hel dag
på tivolit var jag så trött så jag somna i bilen och när vi var
hemma tog mamma mig och bar in mig och la mig i sängen

Och så sov jag så gott så gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar